Nasledujúce riadky budú písané od copywritera pre copywriterov! Copywriting je mojou obživou už niekoľko rokov, preto sa veľmi často stretávať s rôznymi ponukami, pri ktorých sa dostanete do akéhosi verejného dopytu, kde si zadávajúcu práce nakoniec vyberie jedného človeka, ktorý mu daný text spracuje. Viete, čo ma neustále dokáže fascinovať nanovo a nanovo? Drzosť, nezodpovednosť, arogancia a totálna neschopnosť niektorých „copywriterov“. Donedávna som si však o týchto veciach nebola úplne istá. Predsa len, mohlo ísť len o môj dojem. V prvom momente, keď som si nechala text napísať ja, som pochopila, že to skutočne nebol len môj pocit.
Potrebovala som spracovať text v poľskom jazyku. Keďže som sa na túto úlohu necítila, využila som služby jedného z portálov, kde si viete prácu nájsť, aj ju zadať. Požiadavka bola napísaná presne a dopodrobna, veď viem, čo človek potrebuje vedieť k tomu, aby mohol vypracovať dobrý text. Cena, pätnásť eur za normostranu, sa mi taktiež nezdala príliš nízka, a to hlavne vtedy, ak sa ceny za jednu normostranu textu na danom portáli pohybujú okolo troch, maximálne okolo štyroch eur. Samozrejme, okamžite po vyvesení tohto inzerátu sa mi ozvalo nespočetné množstvo záujemcov. Vybrala som si jedného, ktorý mal fajn ukážky a na spracovanie textu mal takmer dva týždne. Neviem, podľa mňa je takáto pracovná ponuka hotový luxus! Viete, čo som dostala na mail po mesiaci (áno, niekto to prešvihol „LEN!!!“ o dva týždne). CTRL + C… CTRL + V text, ktorý bol preložený automaticky pomocou Google prekladača.
Takže, drahí copywriter-i, ak sa pustíte do nejakej zákazky:
- Dodržiavajte termíny!
- Komunikujte s tým, ktorý vám dal prácu!
- Nič a nikdy nekopírujte!!!
- Zhodnoťte si reálne, koľko vám človek za danú prácu platí, a vždy sa podľa toho zariaďte!
- Zabudnite na to, že vy viete, ako sa to má robiť, a že vy ste tí najlepší copywriter na svete!